Exam exam och ännu mera exam...

Att jag redan har gjort hälften av mitt skolår på Tuakau Collage känns konstigt. Vi är mitt uppe i midexam under två hela veckor nu. Skolsystemet är annorlunda och jag känner mig som en förvirrad åsna - igen. Det är som om att jag var en ny utbytesstudent igen. Schemat är annorlunda och det ska man tydligen förstå utan varningar. Detta betyder att Matilda Sköld har gjort mer armhävningar än aldrig förr denna veckan. Miss Chi Tars regler angående försening är som vanligt 10 armhävningar... jo vars, stark blir man i alla fall. Dagarna är upplagda på så sätt att vi har 2 1/2 timmars exam på morgonen, lunch, och sen 2 1/2 exam igen. Matten har helt klart varit värst. Vi hade exam både måndag och onsdag, imorgon fredag är det dags igen! Dom provar en på allt vi har lärt oss vilket på ett sätt är nyttigt även om det vissa kvällar känns väldigt tungt.
Det roligaste har varit i photography. Vi har haft utställning och jag fick excellent på min första vägg.
Det var alldeles alldeles underbart. Jag bara längtar tills min bra kamera ska komma från Swe nu. Vi har exam hela nästa vecka också, jag kommer känna mig trött som en gris :)
Det har börjat bli regnperiod här på nordön vilket jag nu tycker är mysigt. Jag vill inte tänka på hur irriterad jag kommer vara på illaluktande fuktiga kläder om en månad. Men eftersom att filmkvällar med en stor kopp tea passar mig utmärkt så gör det inte så mycket. Det är fortfarande varmt ute i luften.
Fotot är taget ikväll ute på min gata när det precis har slutat regna. Hela Tuakau lyste så vackert.
I helgen ska jag på en middag när man ska laga mat från sitt land. Hmmm Sverige? Vad kan vi erbjuda? Kan någon skicka mig mamma scans köttbullar tack? hehe. Jag ska nog allt komma på något smarrigt ska vi se.
Det ska bli skönt att få helg och bara pusta ut. Jag behöver en paus från oljemålningar, engelska uppsatser och mattetal.
Nu ska jag springa på vårt rullband (framför tv:n!! jättetöntigt...) innan jag går till sängs. Behöver ladda energi och samla tankarna till mitt underbara matteexam imorgon bitti. Hoppas ni alla mår bra. Auckland hälsar!
xxx

Kommentarer
Postat av: Alma

angaende armhavningarna ar det ju bra att du tanker positivt min van! det ar bra att du kampar pa, men bara du inte stressar ut dig i onodan. (da tanker jag pa skolan och inte armhavningarna) och vad galler maten tror jag nog du hittar pa nat smaskigt, men du far inte glomma chokladbollar!

2011-06-02 @ 01:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0