Auckland, I love you

Tiden bara rinner iväg här på Nya Zeeland. Vissa dagar hinner jag inte tänka på Sverige, och vips så har ni snart sommarlov. Det är helt ofattbart. Jag har snart varit här i fyra månader. Jag trivs så bra, så bra.  Något som är ännu bättre än förut, är att mina vänner Inge and Leanne har kommit tillbaka från deras resa. Vi funkar så bra tillsammans. Dom är nästan lika bra som Vera och Emilia, men bara nästan. Haha. Det känns skönt att faktiskt hitta vänner som du kan vara 100% dig själv med. Och så är det i detta fallet. Vi har kul hela tiden, och hittar på allt möjligt intressant. Underbart helt enkelt.
Inge
Jag vet inte hur många gånger jag har nämnt att Auckland är fantastiskt. Men det finns inte ord för hur mysigt och gött man kan ha det här. Ibland åker jag in och bara tar kort under en dag, köper tea på Starbucks och sätter mig och läser i en park. Förstår ni hur bra jag har det?
Det har börjat bli höst här på nordön. Löv i fantastiska färger överallt, och mysigt regniga filmdagar. Men temperaturen står fortfarande runt 20 grader vissa dagar. Det är så konstigt. I början när jag var här så ville jag ta vara på varje solig dag som vi gör i Sverige. Jag var helt hysterisk när vi satt inne. Min värdfamilj här förstod inte vad jag snackade om. Nu förstår jag varför. Det är bara fint väder här under sommar/höst säsongen. Det har regnat kanske sju gånger sedan jag kom nu, och varje gång det regnar så känner jag mig bara lycklig. Wow man kan sitta inne utan att få dåligt samvete.
Tuakau är en liten by med mycket maorier, tro det eller ej men maorierna på bilden är helt seriösa. Det är lite svårt att hålla masken när dom räcker ut tungan på det där viset, men nu har jag börjat bli van.
'
Skolan går på som vanligt. Det har börjat bli mycket mer plugg än förra terminen. Engelska uppsatser och matteprov är mitt liv för tillfället. Dom tar minsann aldrig slut. Det är livet. Igår hände något riktigt kul. Jag känner mig hedrad och väldigt glad. Dom delade ut bidrag till studenter som presterat bra i någon del av skolan. Och jag fick priset för musik avdelningen. Det var kul att få respons på att det man gör är bra. Jag har börjat sjunga mycket mer vilket är kul. Flöjten hänger självklart fortfarande med också.
Nu är mina rutiner igång igen och jag har lyckats få nyttigare lunchboxar. Mitt nya smeknamn är soupgirl... haha Jag har soppa med mig varje dag. Alltid lika spännande och se vilken ny flavour det ska bli.
Imorgon, lördag, är det dags för att hitta balklänning. Yippie, en heldag att strosa runt i Auckland. Det ska ändå bli kul, jag och Bri har våra favoriter så det blir nog bra. Nu ska jag hoppa i säng. Men vi hörs snart igen, för jag fått tillbaka min dator!!!!
xxx

Kommentarer
Postat av: secret detective

I LOVE YOU OMG!!!!!!!!!!!!!!!

2011-05-23 @ 10:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0