Im Keen!

Hej kära vänner!
Matteprovet gick sådär.. jag är helt klart nöjd över min insats, men det var så svårt. Engelskan var komplicerad, ni vet när man har svenska matteuppgifter och det är som en hel text? Så var det fast på svår engelska. Det var 10 frågor och man hade 35 minuter på sig, jo men visst, lycka till Matilda! Hehe men jag gjorde så gott jag kunde och läraren var nöjd. Något som också har hänt är att jag har hoppat av cheerleadingen. Som jag skrivit tidigare så var det några bitchiga brudar där och det kändes även konstigt att behöva öva volter hemma när jag egentligen inte tycker att det är kul. Jag antar att allt man gör i början har och göra med att AFS talar så gott om att man ska göra saker och träffa vänner. Jag har träffat mina vänner där vilket jag är väldigt glad för, men cheerleadingen var inte min grej. På tisdag ska jag börja i skolans golflag och på torsdag ska jag börja dansa street så allt löser sig. Allt handlar om så mycket eget ansvar här. Jag märker hur mitt mod verkligen växer mer och mer för varje dag. Man känner vad som är rätt och fel och vågar säga hur det känns, och vågar även hoppa av saker utan att känna sig dum. Det är en väldig häftig resa att vara utbytessudent. Själva resan i sig med alla sevärdigheter, men också resan i mig som person. Resan att lära känna sig själv ännu lite bättre.
I dag fick jag mina 10 första credits i skolan! YEY. Jag fick excellent på mitt turism prov vilket gav mig 5 credits, och sen hade jag uppspel med en låt i musikklassen och fick excellent på det också! Det flyter på helt enkelt, om man bortser från matten... men där ska det allt bli excellent också ska ni se! Bara man har rätt inställning så. Skolsystemet är annorlunda här, så man räknar på ett annat sätt istället för att få betyg G VG och MVG som oss. Här får man olika credits för olika delar i kursen.
Igår var jag på en festival i Auckland. Det var en helt underbar dag, tror ärligt talat att det var den bästa dagen hittills på resan, allt var bara så bra. Det började med att jag Bryana och Emma åkte till Auckland City och bara vandrade runt överallt. Till havet, sky tower, shopping, mat, båt.. och ja ALLT som underbara Auckland har att erbjuda. Jag älskar Auckland, och jag älskar att det kommer vara min hemstad under ett helt år. Det är helt overkligt. Efter vi hade varit där tog vi oss till universitetet där det skulle vara en gratis festival "Sounds In The Sun". Det var så kul! Det var jättemycket folk och en toppenstämning under hela dagen. Vädret var underbart hela dagen och jag hade världens bästa sällskap. Jag trivs verkligen med mina vänner och med min värdsyster. Vi mötte även massa AFS-are så att Bryana och Emma fick hälsa på dom. Kort och gott - den bästa dagen hittills.
Idag har det varit skola och nu sitter jag och väntar på att Niah ska komma. Jag ska nämligen passa henne ikväll, den lilla gullungen! Ska bli mysigt. Imorn är det Relay For Life and Im so keen! (Keen används i varenda mening här typ, haha nej inte riktigt, men ofta. Det är när man typ är väldigt excited typ. Nu har ni lärt er ett NZ slang, de ni!) Det ska bli så kul imorn. Vi har färgat våra tröjor idag till Bob Marley tema. Vi kommer vara världens coolaste reagge team!
Ha en bra helg gott folk, och ta hand om er!
LOVE xoxo

Kommentarer
Postat av: alma

jag ar sa stolt over dig kompis! och ar riktigt glad att lasa om den basta dagen. allting ar hela tiden en frojd att lasa. puss

2011-03-12 @ 04:58:41
Postat av: Gunilla

Jag instämmer med Alma, det är så otroligt kul att läsa din blogg Matilda!Puss!

2011-03-13 @ 20:08:47
Postat av: Alicia

Kan inte annat än att instämma jag med! Det äger att få läsa om hur du har det! puss

2011-03-13 @ 21:17:51
Postat av: malin

matildamatilda, min lilla atlet! hoppas runningen gick excellent babe! åh vad jag saknar dig, det är helt galet! ta hand om dig fina, vi hörs snart. puss.

2011-03-15 @ 21:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0