Födelsedagar, cheerleading och hippies!

Hej gott folk!
Hoppas ni mår bra, även om det är snöstorm i Sverige! (här har det varit ca 25 grader och sol fyra dagar i rad nu...) bara så att ni vet.
I torsdags fyllde min värdmamma år. Jag hade fri sista period på skolan så jag gick hem och städade huset. Sedan kom Bryana och Deon hem från skolan och vi började göra 6 pizzor, pasta och baka tårta! De ni, vi höll nämligen på att ordna en överraskningsfest för mama Kas. Det var toppen kul. Vi hade ca 2 1/2 timma på oss, och vi lyckades! Vi gjorde även en jättefin grattis skylt som vi satte upp på väggen. Familjens kompisar och storasyster med familj kom hit. Kas visste ingenting, hon trodde att vi skulle ut och äta kina mat när hon kom hem. Vi gömde oss när hon kom, snacka om suprise! Och snacka om att hon blev lycklig! Det var en mycket bra och uppskattad kväll. 5 av 5 poäng för det!
Igår var jag på min första cheerleading lektion (ja, ni hörde rätt, Matilda Sköld ska gå i cheerleading!). Läraren är underbar, han är jätteduktig och tar hand om alla så bra så. För det är ju inte allt för enkelt när man är ny. Jag skulle gå ner i brygga och flippa över, hmm men med lite hjälp om rätt teknik så gjorde jag det faktiskt! IMPONERANDE. Mina ben är alldeles möra idag, jag älskar den känslan!
Ikväll så ska jag på en stor fest med 400 personer. Alla i year 12 & 13 från skolan ska dit, och även folk från en skola som ligger i byn bredvid. Det ska bli kul! Det är rugbylaget som anordnar den för att  få ihop pengar för att kunna åka ut i Europa och tävla. Men först så ska jag och mama Kas på en marknad eller liknande idag. Det är 40 husvagnar med hippies som åker runt på Nya Zeeland 365 dagar om året och stannar i olika städer varje helg, och denna helgen är dom här i närheten! De kan spå i ens händer, och de säljer naturprylar som hemmagjord tvål mm. Det ska bli spännande!
Hoppas alla mår bra! Vi hörs snart igen.
Puss&puss

Kommentarer
Postat av: Alicia

Det är så roligt att läsa Matilda!

2011-02-21 @ 08:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0