David Hockney

Att vara iväg som en utbytesstudent får en att inse hur bra man har det hemma. Jag har också lärt mig så mycket om mig själv, Matilda Cecilia Sköld. Det finns inte ord för hur mycket jag uppskattar min familj, mina vänner, mitt liv i Karlstad och på västkusten. Mamsekluttan och Hassebus, vilka stjärnor ni är. I veckan skrattade jag som på riktigt för första gången. Skölds-skrattet som får en att få magknip. Johanna hade hittat alla gamla filmer på oss från kanske tre år sedan. Vi skypade, kollade på filmerna och bara skrattade. Fy vilken skön familj jag har, det är ju helt otroligt. Men det sköna var också att inse att jag mådde inte dåligt efter samtalet, jag blev bara mer peppad till att utforska livet här. Det kommer bli tungt med en sommar utan bästkusten, med stunderna man bara har en dag utan att göra nånting, mysa med en kopp tea och spela monopol med Johanna. Men som alla säger, jag kommer ju faktiskt hem snart.
Jag var iväg på en gammal tågstation härom helgen och fick ett fruktansvärt sug efter att träffa min fina fina morfar. Stället luktade nämligen exakt som i morfars källare på kusten. Tänk vad mycket kul vi har gjort där med alla snäcksmycken, fiskspön och jag vet inte vad. Idag när jag kom hem ifrån skolan hade ett brev kommit till mig med foton från morfar. Tusen tack, jag uppskattar det så fruktansvärt mycket. Jag blir så lycklig, så lycklig.
Mina foton ni ser är foton från min experimentation i min visual diary i photography. Jag har studerat David Hockney och två av resultaten blev så här:
1. Stugan. Detta var på grund av att jag skulle göra något som jag saknar med Sverige, men samtidigt något som får mig att känna lycka.
2. Fågelbur. Jag skulle få tag på ett objekt hemma. Ta nära bilder och sedan klistra ihop. Detta är vår fågel och det är lite kul att ha en bild som minne från vårt lilla hus.
Nästa konstnär jag ska studera är Arthur Tress, det ska bli jättekul att få jobba med lite mer every day life.
I skolan flyter allt på som vanligt. Jag hade mitt sista matteexam idag vilket känns väldigt skönt. Hela idén med exam-week har varit ganska konstig. Vissa stunder gör vi ingenting i skolan, och sen helt plötsligt kommer veckorna då man ska göra allt. Men, men tur är väl att jag snart kommer tillbaka till svenska skolsystemet.
Jag har börjat komma in i min familj så pass bra att jag har börjat störa mig på små saker. Det är många dagar jag bara längtar hem till Sommarrovägen 31 med ordentligt diskad disk och icke tork-tumlade kläder. Det är nämligen så att dom ibland stoppar in disken som om den vore ren när den inte har gått allt för bra, jo vars urs säger jag bara. Och alla kläder blir ju töntigt mjuka, känns som att dom ska falla isär vilken sekund som helst. Att också få vara uppväxt i en familj med syskon som förstår en och går ihop, plus med en pappa och mamma som faktiskt säger till, slår det mesta. Jag har nu bevis på hur det annars kan bli. Min familj här är helt underbar, men på grund av vissa orsaker är min värdmamma alldeles för snäll i vissa situationer. Jag har även en äldre värdsyster som försöker styra över mig - något som Matilda Sköld inte accepterar. Men mitt i allting är det helt fantastiskt hur bra jag mår och hur kul jag har. Familjen Russell som jag bor i, med en mamma och två systrar är perfekt. Jag umgås inte längre med Bryana på helger och dylikt, men vi har våra stunder. På kvällarna tittar vi alltid på TV innan vi går till sängs och bara pratar, skrattar och myser. Det är inte klokt hur bra vi kan gå ihop om man jämför hur många hon inte går ihop med på skolan. Kanske har hon börjat se mig som sin syster och inte bara en av dem hon ska tävla med. Det är många tankar i hennes huvud som blir lite för extrema. Detta kan vara anledningen till att hon har svårt att ta sig till skolan på morgnarna, eller varför hon smiter ut på kvällarna. Jag lever i en familj med många upp och ned gångar, men jag lever också i en familj som har mer kärlek än de flesta familjer jag känner till.
Till helgen ska jag gå på rugby, baka kanelbullar, åka in till Auckland och även gå på en sydamerikansk matkväll hos mina AFS vänner. Hoppas ni alla mår riktigt bra. Vi hörs snart igen. xxx

Kommentarer
Postat av: Kirsty

åh vilka fina bilder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D dom är helt awesome!:D

2011-06-02 @ 23:30:36
URL: http://rabarbersoffatevekeps.blogg.se/
Postat av: Ulrika Lindell

Fiiint! David Hockney släng dig i väggen! Mysigt att läsa dessutom.

Kramar från UlleBulle

2011-06-21 @ 23:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0