Ny vecka, nya äventyr!

Hey alla godingar, då var det dags igen!
Imorgon ska jag åka på läger. Det är ett läger med skolan där vi ska paddla kajak, bestiga berg och allt annat inom friluftslivet. Det ska bli riktigt kul. Lägret är ifrån onsdag-fredag och vi kommer åka upp i norr någonstans. Det är alltid lika spännande att träffa nya människor och en ny miljö. Jag har precis packat klart, vardringskängorna och kakorna är med, så jag antar att jag kommer klara mig alldeles utmärkt. När jag kommer hem på fredag bär det av till Hamilton på en gång. Det är nämligen den här helgen som det är bröllop! Det ska bli så kul! Vi åker upp på fredag och har lite fotografering, men annars bara mys på hotellet. På lördagsmorgon börjar övningarna i kyrkan. Sedan ska vi fixa iordning oss. (Jag har köpt en jättefin vitklänning med ett band i midjan som matchar bruden och tärnorna) Klockan 15.15 smäller det. Dom kommer bli ett så fint par. Det är min värdsyster Shannen och hennes kille Mark som ska gifta sig för dom som inte vet. Sedan bär det av hem på söndagsmorgon igen. Även då med en helt ny vecka framför mig med nya äventyr.
Förra helgen var också fantastisk. Det började med Niahs 1 års kalas på lördagsmorgonen. Hon hade barbecue i trädgården med alla hennes bebiskomisar. Så sött. Vi gjorde minihamburgare och minivarmkorv etc. Haha och när tårtan kom ut till dom så var det som på film. Niah fick börja med att försöka blåsa ut ljuset och sedan började hon på en gång att kladda med händerna och ansiktet rakt ner i tårtan. Det väldigt gulligt även om det låg mycket jobb bakom den, det var ju trots allt hennes första födelsedag. Vi åkte hem för att göra iordning oss för HENSNIGHT. Snacka om en galen och rolig kväll. Det började med massa olika lekar/spel. Det var min familj och 5 av Shannens bästa vänner som hade planerat kvällen. Vi hade klätt ut oss och vi spökade såklart ut henne också. Efter själva förfesten drog vi vidare till en bar i närheten där vi hade ett långbord och en massa roliga överraskningar på gång. Hon var tvungen att göra olika uppdrag och det var vi som bestämde vart gränsen skulle gå. Hehe, snacka om farligt. Nej då, det var helt klart en mycket lyckad kväll. Vi åt gott och dansade hela natten lång. Mama Kas hade planerat så att polisen skulle komma och arrestera Mark från den puben han var på för att föra honom till Riva (där vi var) på natten. Även det blev mycket lyckat. Jag tror att de båda är mycket förberedda för ett stort och pampigt bröllop nu!
På söndagen var vi väldigt trötta...men såklart så hade vi planer redan 11.00 en halvtimme härifrån. Det var AFS som hade anordnat så att man kunde lära sig att åka vattenskidor. Och vet ni vad, jag lyckades! Till en början var jag väldigt rädd. Jag har bara hört historier om när pappa aldrig lyckades komma upp på skidorna. Haha. Men med modet i mig så klarade jag det steg för steg. Vilken känsla! Det var riktigt kul. Det var även kul att möta alla studenter igen, jag tror att vi kan bli ett bra gäng.
Nu är det snart natta här och jag ska sova för att vara pigg och alert inför lägret imorgon. Och för er som är intresserade så är jag inte arg längre för mitt bankkort fungerar, är det inte helt fantastiskt?!
Jag har det toppen bra och börjar ärligt talat få det svårt med svenskan... men jag ser det som ett gott tecken!
Det är riktigt kul att inse att man börjar förstå riktiga sammanhang i engelskan nu, och man kan börja göra sig förstådd på riktigt. Det är även väldigt varmt och skönt. Så jag ser fram emot alla vackra vattenfall och beaches som vi ska få bada vid under lägret. Ni ska veta att Nya Zeeland is the place!!!
Hoppas alla mår bra! Vi hörs snart igen,
LOVE xxx
/Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0