En lyckad Valentine's Day

Hej!
Festen i lördags var riktigt lyckad. Lite väl mycket drama ibland, men det var kul. Vissa stunder kändes det som att man var med i en amerikansk film, då den bitchiga cheerleadingtjejen hamnar i catfight med nörden, haha. Men det var kul. Allt är så nytt här så jag njuter till och från nästan varje dag av alla nya intryck och människor. Eftersom att festen var från 8pm - 4am kan man ta för givet att jag var ganska trött på söndagen. Hippie marknaden var också cool, det kändes verkligen som att vara med i en film. Jag vågade dock inte gå in i alla husvagnar, vissa såg så skumma ut.
Under söndagen så pratade jag och Bryana mycket och insåg att vi bara var tvunga att göra något riktigt mysigt på alla hjärtans dag. Vilket vi också gjorde. När vi kom hem från skolan så bakade jag en extra fet och kladdig kladdkaka (svenskt recept!). Vi åkte och köpte hårinpackning, ansiktsmasker och hyrde film. Sedan skrev vi ut en massa lovehearts och satte upp överallt i hela tv-rummet, så mysigt! När mamma Kas kom hem hade vi girlsnight med snabbmat, kladdkaka, skönhet och film! En toppen kväll helt enkelt!
Nu är det mitt i veckan igen, allt känns väldigt bra. Alla mina kurser är bra och jag trivs med mina vänner här. På tisdag ska jag kanske även börja i golflaget på skolan, vilket leder till ännu fler vänner och ny miljö, det är häftigt när man inser hur många möjligheter det finns överallt. Idag hade jag min första sånglektion, det var häftigt. Jag har aldrig riktigt tagit lektioner innan så det ska bli kul. Annas är det bara en helt vanlig vecka. På lördag så ska jag först på 1 års kalas. Niah (min äldsta värdsysters barn) ska ha sitt första kalas. På kvällen ska jag på hensnight (möhippa). Min äldsta värdsyster Shannen ska nämligen gifta sig helgen efter. Oj oj oj så mycket kul jag har framför mig! På onsdag ska jag åka på ett läger som är från onsdag - fredag. Och sen är bröllopet den helgen, WOW säger jag bara. Det kommer bli så kul.
Nu ska jag gå ut och springa. Jag är så ARG på grund av att mitt bankkort aldrig fungerar, så nu ska jag få ur mig lite känslor och bara njuta av att jag har varit så hurtig sen. Haha.
Hoppas alla mår riktigt bra! Vi hörs snart igen.
Puss&puss
/ Matilda

Kommentarer
Postat av: alma

hej kompis! det låter sannerligen som en go hjärtans dag. det ska bli kul att höra om allt sedan, 1års kalas, möhippa, bröllop och golfen! och vad kul med sånglektionerna, det vill jag höra om på nästa skype-date! puss

2011-02-18 @ 00:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0