Holiday

Sandsurfing here we come
Jag är verkligen ledsen över att jag sköter denna bloggen så dåligt. Ska skärpa mig, jag lovar. Men jag antar att det samtidigt är ett bra tecken, att jag har så fullt upp så att jag inte hinner med allt jag skulle vilja göra. Helst av att så skulle jag vilja beskriva i detalj allt jag gör bara för att det är så kul. Nu är det påsk och jag har ätit alldeles för mycket choklad. Min värdmamma gav mig ägg, men sen skulle självklart tre andra familjer ge mig också. Vanligtvis skulle jag vara överlycklig, men nu känner jag mig mest fet. Haha. Nya Zeeland går mot vinter vilket känns jättekonstigt. Jag hör om hur varmt det börjar bli i Sverige, grattis till det, men det är fortfarande 20 grader här hehe. Det är så komiskt att se folk på stan komma i mössa och boots (med shorts och linne) bara för att det är vinter. Skönt då att man är glad över att bära sommarkläder året om, rea rea rea passar mig utmärkt. Jag vill mest bara skratta åt mina vänner som lägger massa pengar på varma kläder som dom ändå bara hänger över väskan för att det ser höstigt ut. Men men har man inga riktiga årstider så kan man alltid visa dom på andra sätt. Det slår mig hur viktigt modet är, ganska hysteriskt ändå.
Jag har precis kommit hem från en veckas semester högst upp på nordön, Hokianga. Det var fantastiskt! Vi bodde i en liten hydda och lärde oss sandsurfa, fantastiskt. (se bild) Det var skönt att bara komma iväg hela familjen ett tag för jag bor i ett hus där det är full rulle dygnet runt. Du kan aldrig veta hur många som kommer dyka upp när du är hemma. Men det är samtidigt sånt jag älskar, när det är liv runt omkring mig, så jag ska inte klaga.
Förra veckan var jag iväg och jobbade på en tomatfarm, det var så kul! Imorn bär det av till en chilifarm istället. Vi är några kompisar som jobbar tillsammans, så det är det som gör det så kul. Vi fick äta tomater, tomatsoppa och tomatbröd, yay vilken variation! Jag undrar vad vi kommer få äta imorgon...
Jag ska också vara ärlig och säga att det har varit första gången det har kännts lite tungt denna veckan. Jag saknar pappas mat, svenskt påskgodis och självklart hela min familj. Jag saknar att bara åka runt i karlstad på en cykel o ha det gött. Jag saknar att cykla till friskis och känna mig riktigt nöjd. Eller att gå över till emilia och bara fula mig. Att åka hem till mina två andra hem på 6e villagatan 6, eller ute till Grava och Sannagård. Jag inser vilket fantastiskt bra liv jag lever hemma i karlstad. Men som pappa sa, så kommer allt faktiskt finnas kvar när jag kommer hem. Utbytesåret är nåt jag bara har nu, så det gäller att ta vara på det. Jag är så lycklig över att jag har möjligheten att åka iväg på något sånt här. Det är fantastiskt.
Hoppas alla mår bra. Jag hör av mig snart igen. Bättre med små korta inlägg oftare istället för mega mega, sällan. Nu ska jag iväg med mina kompisar och surfa! Oh yes, snart kan jag stå upp i mer än tre sekunder förstår ni. Det är underbart! Har konsert den 7 maj också, så jag ska iväg och öva inför det. Något som är säkert är att I love NZ, Sweden can wait.
xxx

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Men Matilda, saknar du inte min mat?.... puss!

2011-04-28 @ 09:35:08
Postat av: Hassebus

Blodpudding,Mamma Scans köttbullar och fiskpinnar menar hon... Åhh vad det värmer att du har det så bra!

2011-04-30 @ 15:07:48
Postat av: Alma

bor val aven tillaggas: kyckling, keso, cashew och avokado? det saknar i alla fall jag Gunilla! Andra hemmet pa Villagatan kommer alltid sta kvar, kan du vara sa saker pa.

2011-04-30 @ 23:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0